لیوسا

جاهای دیدنی قاره آفریقا؛ طبیعت، حیات وحش و تاریخ

بازدید 1057

آفریقا قاره‌ای عظیم است و مقاصد گردشگری بی‌شماری را در دل خود جای داده که ارزش دیدن و گشت‌وگذار دارد. در سفر به آفریقا می‌توانید به دیدار مردم ماسایی مارا در کنیا بروید، به تماشای دشت‌های سرنگتی بنشینید یا در یک جزیره گرمسیری استراحت کنید. جاهای دیدنی قاره آفریقا تنوع و زیبایی شگفت‌انگیزی دارد و هیچ پایانی بر آنچه آنجا می‌توان دید، انجام داد و کاوش کرد وجود ندارد. اگر رؤیای سفر به این قاره را در سر می‌پرورانید، حتما طوری برنامه ریزی کنید که بتوانید از جاهای دیدنی آفریقا که در ادامه معرفی می‌شود دیدن کنید.

ایت بنهادو مراکش از جاهای دیدنی آفریقا
قاره آفریقا تنوع و زیبایی شگفت‌انگیزی دارد و هیچ پایانی بر آنچه آنجا می‌توان دید، انجام داد

شهر حیرت‌انگیز ایت بنهادو (Ait Benhaddou) در حاشیه کوه‌های اطلس در مراکش قرار دارد. این شهر که با نام «شهر خشت خام» هم شناخته می‌شود، توقفگاهی مستحکم و باستانی است که پناهگاهی برای مسافرانی بود که بین صحرای بزرگ آفریقا و شهر مراکش تردد می‌کردند. در سفر به شهر ایت بنهادو می‌توانید به بازدید از خانه‌های گلی بروید، گشتی در انبار غله باستانی (Granary) بزنید که در بالای تپه قرار دارد و حتی از آرامگاه بن حدو دیدن کنید.

در فصل بهار و تابستان هوا معمولا گرم و رطوبت بالاست؛ اما پاییز هوای معتدل‌تری دارد و چون تعطیل نیست، گردشگر کمتری را در شهر می‌بینید و در نتیجه، هتل‌ها و سایر خدمات گردشگری نیز ارزان‌ترند. مسیر دسترسی: مراکش، شهر ایت بنهادو

۲. پارک ملی ایزالو، ماداگاسکار

پارک ملی ایزالو ماداگاسکار از جاذبه های گردشگری قاره آفریقا
مپینگ هم ممکن است تجربه فوق‌العاده‌ای در سفر به این پارک ملی باشد.

جزیره ماداگاسکار کمی آن‌طرف‌تر از ساحل موزامبیک و در آب‌های اقیانوس هند قرار دارد. این جزیره جاذبه‌های زیادی دارد، ولی بدون شک پارک ملی ایزالو یکی از برترینِ آنهاست که در فهرست بهترین جاهای دیدنی آفریقا هم قرار دارد. در این پارک، شاهد طیف گسترده‌ای از انواع زمین‌ با ساختارهای متفاوت خواهید بود. برای مواجهه با دره‌های عظیم، واحه‌های سرسبز نخل و حتی ساختارهای بی‌نظیر ماسه‌سنگ آماده شوید. برای گشت‌وگذار در پارک ملی ایزالو بهتر است از راهنما کمک بگیرید. کمپینگ هم ممکن است تجربه فوق‌العاده‌ای در سفر به این پارک ملی باشد.

بهترین زمان بازدید از این پارک فصول خشک سال است؛ چون برخلاف فصول مرطوب که زمین لغزنده است، استفاده از مسیرهای پیاده‌روی آسان خواهد بود. مسیر دسترسی: جنوب غرب ماداگاسکار

3. زنگبار یا زنزیبار، تانزانیا

زنگبار یا زنزیبار، تانزانیا

مجمع‌الجزایر زنگبار (Zanzibar) در فاصله کمی از سواحل تانزانیا قرار دارد. این منطقه نیمه‌خودمختار است

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *