لیوسا
0

تجهیزات ضروری خودرو در زمستان که باید حتما همراه داشته باشید

بازدید 500

برخی از وسایل ضروری خودرو، مانند چراغ‌قوه، لاستیک زاپاس، جک فرقی نمی‌کند در چه موقع از سال باشید، آنها را باید همیشه در خودروی خود داشته باشید. اما در فصل زمستان، به‌دلیل هوای نامساعد و شرایط غیرقابل پیش‌بینی و بالقوه خطرناک، لازم است که حتما یکسری از وسایل را در خودرو نگه‌دارید. در این مقاله از «درجه»، به یکسری از این لوازم بسیار ضروری اشاره کرده‌ایم. پس با ما همراه شوید

تجهیزات ضروری خودرو در روزهای سرد سال

در فصل سرد زمستان اگر می‌خواهید با خودروی خود بیرون بروید باید به یکسری مسائل ایمنی خود و همچنین خودرویتان توجه کنید. از برخی از این موارد می‌توان به کنترل قطعات فنی خودرو، بخاری، رادیاتور و استفاده از ضدیخ، بررسی برف‌پاک‌کن (که در روزهای برفی و بارانی بسیار مهم است) اشاره کرد. پس از بررسی تمام این موارد باید یکسری تجهیزات ضروری زمستان در خودرو داشته باشید تا در مواقع اضطراری از آنها استفاده کنید.

لاستیک زمستانی

تجهیزات ضروری خودرو، لاستیک

لاستیک مخصوص برف یا لاستیک زمستانی، برای حرکت در مسیرهای برفی و یخ‌زده طراحی شده‌اند. اگر در منطقه‌ای زندگی می‌کنید که ماه‌های سرد و برفی‌تان طولانی است، پس بهتر است خودروی خود را به لاستیک‌های زمستانی مجهز کنید.

لاستیک‌های زمستانی برای رانندگی در دماهای زیر ۷ درجه سلسیوس طراحی شده‌اند و اصطکاک خودرو روی سطوح یخ‌زده را افزایش می‌دهند. روی سطح برخی از لاستیک‌های زمستانی، گل‌میخ‌های فلزی یا سرامیکی وجود دارد که اصطکاک لاستیک‌ها را چند برابر افزایش می‌دهد و مناسب سطوح پربرف و بسیار یخ‌زده هستند.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید