لیوسا
0

اپل واچ روی سنجش و نمایش فعالیت‌‌های هوازی کاربر حساس‌تر می‌شود

بازدید 835

اپل تصمیم گرفته است محدوده سنجش و نمایش نتایج تمرینات هوازی در اپل واچ را گسترده‌تر سازد. طبق گزارش‌ها، اکنون اپلیکیشن Health ساعت هوشمند اپل فعالیت‌های هوازی کاربر را در چهار دسته‌ی مختلف قرار می‌دهد و اگر فعالیت‌های کاربر در طول روز بسیار کم باشد، ساعت هوشمند کاربر را از این موضوع باخبر می‌سازد. چهار حالت تعریف‌شده برای سنجش فعالیت هوازی کاربر به ترتیب شامل زیاد، بیش از متوسط، کمتر از متوسط و کم می‌شود.

باخبر ساختن کاربر از کم بودن فعالیت طبیعتا از کم‌تحرکی او و نشستن پشت صندلی (ساکن بودن) برای مدت طولانی جلوگیری می‌کند. برای سنجش فعالیت، اپل واچ از سیستمی به نام VO2 Max استفاده می‌کند که هدف آن سنجش سطح اکسیژن خون هنگام هرگونه ورزش یا تحرک روزانه می‌شود.

درگذشته اپل واچ تنها در شرایطی تحرکات کاربر را می‌سنجید و نمایش می‌داد که مقدار قابل توجهی اکسیژن در خون او وجود داشته باشد. این اقدام برای نمایش نتیجه فعالیت‌های ورزشی و تمرینات هوازی به کاربر بود تا الگوی فعالیت‌ها و تحرکات ورزشی، کالری سوزانده‌شده و شرایط جسمانی ثبت و ذخیره شود. با تغییرات صورت‌گرفته چرخه ۲۴ ساعته فعالیت‌های کاربر مورد بررسی قرار می‌گیرد تا حتی در زمان انجام کم‌ترین تحرکات از جمله پیاده‌روی، امکان مشاهده شرایط جسمانی خود را داشته باشد.

مهندسان اپل توضیح داده‌اند که چنین اقدامی به ‌لطف حسگرهای متعدد اپل واچ مانند حسگر ضربان قلب و شتاب‌سنج صورت می‌گیرد. اصولا برای سنجش اکسیژن خون (VO2 Max) باید به آزمایشگاه‌های پیشرفته مراجعه کرد تا با اتصال حسگرهای مختلف به بدن و انجام تمریناتی مانند دویدن روی تردمیل، سطح اکسیژن خون سنجیده شود. اما اپل واچ و دستگاه‌هایی با قابلیت مشابه انجام چنین کاری را بسیار ساده‌تر و کم‌هزینه‌تر ساخته‌اند.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید