لیوسا
0

ابرخودرو هیدروژنی هایپرین XP-1 به نمایش عمومی گذاشته شد

بازدید 487

اولین محصول تجاری شرکت هایپرین که تاکنون دور از هیاهوی تبلیغاتی فعالیت کرده است، فصل جدیدی برای خودروهای هیدروژنی و هیبریدی خواهد بود. این خودرو از انرژی الکتریکی ذخیره‌شده در ابرخازن‌ها و سلول‌های پیل سوختی هیدروژن استفاده می‌کند تا نهایت سرعت ۳۵۶ کیلومتربرساعت و سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتربرساعت ۲/۲ ثانیه فراهم کند.

ابرخازن‌ها در‌مقایسه‌با باتری‌های لیتیوم‌یون موجود در خودروهای برقی امروزی سبک‌تر و کوچک‌تر هستند؛ به‌همین‌دلیل، وزن خالص هایپرین XP-1 به ۱،۲۵۰ کیلوگرم رسیده است که برتری مهمی دربرابر مدل‌های تمام برقی محسوب می‌شود. دیگر مزیت جالب ابرخازن‌ها عملکرد بسیار رضایت‌بخش از‌نظر حرارتی است؛ به‌طوری‌که هنگام کار پیشرانه با نهایت قدرت و افزایش دمای محیط، بازدهی ثابت دارند.

نمایشگاه CES 2021 به‌علت همه‌گیری ویروس کرونا آنلاین برگزار شد و به‌پایان رسید. البته این موضوع از حضور ابرخودرو هایپرین در لاس‌وگاس مانع نشد و این محصول شگفت‌انگیز با تردد در جاده‌های شهر، شهروندان را متعجب کرد. در سال‌های اخیر، اتوبان‌های ایالت نوادا محلی برای رکوردزنی ابرخودروهای مشهور دنیا مثل کونیگزگ آگرا و SCC تواتارا بوده است.

حضور هایپرین XP-1 در لاس وگاس ثابت می‌کند این ابرخودرو به مراحل نهایی تولید و عرضه تجاری نزدیک شده است. زمان تحویل XP-1 به مشتری احتمالا در سال ۲۰۲۲ خواهد بود. شرکت هایپرین وعده داده است فناوری خاصی برای شارژ سریع و راحت هیدروژن مورد‌نیاز این محصول ارائه کند تا مشکل کمبود جایگاه‌های عرضه سوخت حل شود.

قیمت نهایی هایپرین XP-1 و جزئیات فناوری شارژ پیل‌های سوختی آن هنوز نامشخص است؛ اما می‌توان مطمئن بود با‌توجه‌به نوع خودرو و امکانات الکترونیک، مثل نمایشگر عظیم ۹۸ اینچ داخل کابین، بیش از یک‌میلیون دلار قیمت‌گذاری شود.

زومیت برچسب‌ها:

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید