لیوسا
0

شایعه: آیفون ۱۳ به ناچ کوچک‌تر و دوربین اولتراواید بهبودیافته مجهز می‌شود

بازدید 678

مدت زیادی تا معرفی نسل بعدی گوشی‌های آیفون باقی مانده و تاکنون اطلاعات کاملا موثقی از آن درز نکرده است. بااین‌حال، گزارش‌های جدید حاکی از آن است که آیفون ۱۳ می‌تواند با تغییرات بنیادی و مهمی مواجه شود. به‌دنبال شایعات قبلی مبنی بر تعبیه‌ی ناچ کوچک‌تر، وب‌سایت MacRumors با استانداد به گفته‌های خبرگزاری دیجی‌تایمز و منابع نزدیک به زنجیره‌ی تأمین گزارش جدیدی را تدوین کرده است که براساس آن، غول دنیای فناوری درصدد آن است كه سیستم فیس آیدی را بازطراحی و از لنزهای فوق عریض بهبودیافته در نسل بعدی گوشی‌های محبوبش استفاده کند.

به گفته‌ی منابع، اجزا و حسگرهای استفاده‌شده در فیس آیدی آیفون ۱۳ به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که باعث کوچک‌شدن بریگی بالای نمایشگر موسوم به ناچ می‌شود و از قرار معلوم، کانون توجه‌ی اپل به استفاده از لنزهای فوق عریض شش‌تکه معطوف خواهد بود. برای یادآوری، خانواده‌ی آیفون ۱۲ از لنزهای هفت‌تکه در دوربین فوق عریض بهره می‌گیرند. افزون‌براین، ادعا می‌شود که اهالی کوپرتینو طراحی جدید اجزای فیس آیدی، از جمله Rx و Tx و flood illuminator را در همان ماژول دوربین، مشابه اسکنر لایدار در ماژول دوربین پشتی آیفون ۱۲، ادغام خواهند کرد.

این سومین بار است که شایعاتی درباره‌ی بریدگی باریک‌تر در آیفون ۱۳ منتشر می‌شود. پیش‌تر، سایت ژاپنی Mac Otakara گزارش داده بود که ناچ نسل بعدی آیفون‌ها کوچک‌تر خواهد شد؛ البته باید توجه داشت که اغلب شایعات حاکی از آن بودند که ابعاد ناچ جدید ازلحاظ ارتفاع کاهش خواهد داشت تا به‌صورت نواری باریک در بالای نمایشگر دیده شود؛ بنابراین ممکن است عرض ناچ بعدی هیچ تغییری نداشته باشد. در این میان، گزارش جدید ادعا می‌کند که ماژول دوربین جدید فیس آیدی به‌وسیله‌ی فاکسکان و ال‌جی اینوتک مستقر در کره تأمین می‌شود؛ درحالی‌که ماژول‌های مرتبط با دوربین سلفی را تأمین‌کننده‌ی قدیمی اپل یعنی O-Film ارائه خواهد داد.

در مستندات گزارش مذکور آمده است که سری ‌آیفون ۱۳ همانند سال گذشته به استفاده از لنزهای هفت‌تکه در دوربین اصلی متکی خواهند بود. با‌این‌حال، گفته می‌شود در بطن ماژول دوربینِ مدل‌های پرو از حسگر تصویر بزرگ‌تر و بازطراحی‌شده‌ی CMOS (به‌اصطلاح CIS) با وضوح بهبودیافته استفاده خواهد شد؛ درحالی‌که مدل‌های معمولی، CIS-های مورد استفاده در آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ پرو مکس را به ارث می‌برند. اعتقاد بر این است که سونی به‌عنوان غول ژاپنی صنعت حسگرها اصلی‌ترین تأمین‌کننده‌ی CIS در تمامی مدل‌های آیفون ۱۳ باشد.

اطلاعات یادشده در حالی منتشر می‌شود که به‌تازگی دیجی‌تایمز در گزارشی اذعان داشت که تمامی آیفون‌های ۱۳ از لرزش‌گیر Sensor Shift برخوردار خواهند شد و شواهد نشان می‌دهد که اپل درنظر دارد حسگر لایدار را در تمامی مدل‌ها گسترش دهد. بااین‌اوصاف، گوشی‌های آیفون ۱۳ احتمالا پیش‌رفت درخور توجهی در بخش دوربین تجربه خواهند کرد.

زومیت برچسب‌ها:

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید