لیوسا
0

پیش نمایش رنو 5 برقی با الهام از مدل کلاسیک رونمایی شد

بازدید 362

رنو 5، یکی از موفق‌ترین خودروهای ساخت فرانسه است که بین سال‌های ۱۹۷۲ تا ۱۹۹۶ در کشورهای مختلف از جمله ایران تولید شد. این مدل، قبل از عرضه پراید، مهم‌ترین محصول سایپا بود و تا سال ۱۳۸۶ توسط پارس خودرو به نام رنو PK عرضه می‌شد. رنو 5 برای ۱۴ سال، پرفروش‌ترین خودرو فرانسه بود و به تعداد ۵/۵ میلیون دستگاه تولید شد.

خودروسازی رنو، برنامه‌ی جامعی برای تولید محصولات برقی دارد. زیرمجموعه‌های این گروه، مثل داچیا و آلپاین نیز، در آینده نزدیک عرضه مدل‌های الکتریکی را آغاز خواهند کرد. رنو تصمیم گرفته است در سال ۲۰۲۵، هفت خودرو برقی در سبد محصولات خود داشته باشد. یکی از این تولیدات، هاچبک کوچک و اسپرت (سوپر مینی) با طراحی الهام‌گرفته از رنو 5 خواهد بود.

renault 5 EV رنو 5 برقی نمای پشت

محصول رنمایی شده توسط رنو، یک نمونه پیش‌تولید (پروتوتایپ) است و از نظر تجاری فراتر از یک مدل مفهومی، محسوب می‌شود. رنو 5 برقی که در آینده تولید خواهد شد، شباهت زیادی به تصاویر منتشر شده از مدل پروتوتایپ خواهد داشت. در این طرح، علاوه‌بر چراغ‌های جلو و عقب، خطوط قرمز روی بدنه نیز وجود دارند که یادآور رنو 5 جی‌تی توربو کلاسیک است.

مدیران رنو با طراحی R5 جدید، نوید یک خودرو الکتریکی با قیمت مناسب برای عامه مردم را می‌دهند؛ چراکه رنو 5 قدیمی با بیش از ۲۰ سال سابقه تولید، محصولی اقتصادی و پرفروش بود. همچنین، مدل‌های مختلف مثل رنو ۴ در کلاس هاچبک شهری و مگان کراس‌اور نیز، احتمالا با پیشرانه الکتریکی عرضه خواهند شد.

Mobilize  Twizy موبالایز توویزی

یکی از برندهای جدید رنو با نام موبالایز، تولید خودروهای برقی کوچک دونفره، مشابه توویزی (Twizy) را به‌ عهده می‌گیرد. نمونه‌ی اولیه از تولیدات این مجموعه به‌تازگی رونمایی شده است.

زومیت برچسب‌ها:

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید