لیوسا
2

همه‌گیری ویروس کرونا دلیل اصلی کاهش تقاضا برای آیفون ۱۲ مینی

بازدید 916

بعد از شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان و تغییر شیوه‌ی زندگی مردم و تعطیلی بسیاری از کسب‌وکارها، ضرر هنگفتی به بسیاری از صنایع، از جمله صنعت گوشی‌ هوشمند وارد شد. این امر برای بعضی شرکت‌ها مانند اپل بسیار گران تمام شد و به تأخیر بیش از یک‌ماهه‌ی معرفی و عرضه‌ی خانواده‌ی آیفون ۱۲ انجامید. براساس آخرین اطلاعات ارائه‌شده، اپل به‌عنوان بخشی از رکود ناشی از ویروس کرونا، فروش‌ کم‌تر از انتظار آیفون ۱۲ مینی را تجربه کرده است. این در حالی است که مدل‌های پرو با استقبال بی‌سابقه‌ای مواجه شده‌اند.

هفته‌ی گذشته، دیجی‌تایمز در گزارشی ادعا کرد که اپل با کاهش تولید آیفون ۱۲ مینی، قصد دارد ظرفیت تولید سایر آیفون‌ها، از جمله آیفون ۱۲ پرو را افزایش بدهد. به‌ دنبال خبر یادشده، MacRumors با استناد به منابع نزدیک به زنجیره‌ی تأمین گزارش دیگری تدوین کرد که براساس آن، آیفون ۱۲ مینی به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا و به تبع آن، محدودیت‌های سنگین در کشورهای اروپایی و ایالات متحده آمریکا، همچون برادرانش فروش چشمگیری تجربه نکرده است. 

گزارش مذکور حاکی از آن است که غول دنیای فناوری کوچک‌ترین مدل آیفون ۱۲ را برای هدف قرار دادن بازارهای ایالات متحده و اروپا برنامه‌ریزی کرده؛ زیرا خریداران در بازارهای یادشده اغلب به گوشی‌های کوچک‌تر علاقه دارند. اما بحران جهانی بهداشت بر فروش این مناطق تأثیرگذار بوده و منجر به کاهش تقاضا برای این گوشی شده است. به گفته‌ی منابع، پگاترون به‌عنوان اصلی‌ترین تولیدکننده‌ی آیفون ۱۲ مینی، سفارش‌های کمتری از اپل دریافت کرده است. منابع خاطرنشان کردند که تقاضای زیاد برای مدل‌های پرو در چین باعث‌ شده است اپل روند عرضه‌ی گوشی گران‌قیمت را تقویت کند. به‌طور معمول بازار آسیای شرقی دستگاه‌های بزرگ‌تر را می‌پسندد و براساس شواهد، چین در ماه‌های اخیر کم‌تر از سایر نقاط جهان تحت تأثیر همه‌گیری ویروس کرونا قرار گرفته است.

به ادعای گزارش مذکور، عوامل فوق در کنار هم باعث کاهش تقاضای زنجیره‌ی تأمین پگاترون شده‌اند.  بانک سرمایه‌گذاری مورگان استنلی در یادداشتی ادعا می‌کند که اپل در سه‌ماهه‌ی نخست ۲۰۲۱ تولید آیفون ۱۲ مینی را به نفع مدل‌های پرو کاهش خواهد داد. این یادداشت در راستای تجزیه‌وتحلیل قبلی، اذعان می‌کرد که آیفون ۱۲ انتظارات فروش اپل را برآورده نکرده و با وجود رضایت گسترده‌ی خریداران از دستگاه کوچک‌تر، فقط شش درصد از فروش خانواده‌ی آیفون ۱۲ را در طول مدت فروش به خود اختصاص داده است. گزارشی جداگانه از دیجی‌تایمز نشان می‌دهد که فاکسکان انتظار دارد در سه‌ماهه نخست سال جاری میلادی، به لطف افزایش سفارش‌ اپل برای مدل‌های پرو، شاهد افزایش درآمد باشد.

زومیت برچسب‌ها:

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. سعوفلئ گفت:

    عالی بود ممنون از مقاله های ارزشمند شما

  2. کسمثبن گفت:

    [[[[

بیشتر بخوانید