لیوسا
1

نیو از سدان تمام برقی ET7 رونمایی کرد

بازدید 1642

خودروساز چینی نیو (NIO) در جریان رویداد «NIO Day» که در تاریخ ۹ ژانویه ۲۰۲۱ برگزار شد، از چهارمین مدل خودرو الکتریکی خود رونمایی کرد. این سدان پرچم‌دار و بسیار پیشرفته، NIO ET7 نام دارد و بر اساس خودرو مفهومی NIO ET ساخته شده است که در سال ۲۰۱۹ معرفی شد. این خودرو واقعاً زیبا و جذاب، دارای مشخصات قدرتمند و امکانات رفاهی و همچنین قابلیت‌های پیشرفته است.

باتری‌ها و ظرفیت پیمایش و توان

نمای جانبی خودروی الکتریکی / Electric Car نیو / NIO ET7 سفید رنگ
سدان برقی ET7 از پیشرانه تمام چرخ محرک دو موتوره بهره می‌برد که بیشینه قدرت خروجی مجموع آن‌ها به ۶۴۳ اسب‌بخار و گشتاور آن‌ها به ۸۵۰ نیوتن‌متر می‌رسد.

بیایید با مهم‌ترین ویژگی‌های این خودرو برقی شروع کنیم. در ابتدا باید بدانید که NIO ET7 با دو گزینه باتری ۷۰ کیلووات ساعت و ۱۰۰ کیلووات ساعت ارائه می‌شود و ظرفیت پیمایش خودرو طبق استاندارد NEDC به ترتیب برای دو گزینه‌ی باتری بیش از ۵۰۰ کیلومتر (۳۱۱ مایل) و بیش از ۷۰۰ کیلومتر (۴۳۵ مایل) است. در آینده (اواخر سال ۲۰۲۲)، نسخه باتری ۱۵۰ کیلووات ساعت نیز وجود دارد که خودرو الکتریکی ET7 می‌تواند با یک‌بار شارژ مسافتی بیش از ۱،۰۰۰ کیلومتر (۶۲۰ مایل) را طبق استاندارد NEDC طی کند.

سدان برقی ET7 از پیشرانه تمام چرخ محرک دو موتوره بهره می‌برد که بیشینه قدرت خروجی مجموع آن‌ها به ۶۴۳ اسب‌بخار و گشتاور آن‌ها به ۸۵۰ نیوتن‌متر می‌رسد. برای بهبود کارایی، NIO از موتور برقی آهنربای دائم در جلو و موتور القایی در عقب و همچنین تجهیزات الکترونیکی کاربید سیلیسیوم (SiC) استفاده می‌کند. استفاده از این تنظیمات به‌حدی خودرو الکتریکی نیو را قدرتمند می‌کند که می‌تواند در ۳/۹ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت دست یابد.

فضای داخل کابین و تجهیزات آن

انتظار می‌رود نیو ET7 خودرویی بسیار راحت برای مسافرت‌های طولانی مدت باشد، به‌طوری‌که می‌توان آن را نوعی اتاق نشیمن دوم نام‌گذاری کرد. این خودرو برقی از تعلیق بادی هوشمند و سیستم گرمایش، تهویه و ماساژ به‌صورت استاندارد در همه صندلی‌ها بهره می‌برد. محصول جدید نیو علاوه بر این همراه‌با سقف شیشه‌ای، داشبورد بسیار مدرن و پیشرفته با نمایشگر هدآپ (HUD) به‌صورت استاندارد، پنل ابزار دیجیتالی جلوداشبورد ۱۰/۲ اینچی، صفحه‌نمایش ۱۲/۸ اینچی و همچنین ۲۳ بلندگو (به‌صورت استاندارد) عرضه می‌شود. خودروساز چینی همچنین دریچه‌های هوای هوشمند و «نامرئی» را در هر دو ردیف جلو و عقب استفاده کرده است. 

نمای کابین خودروی الکتریکی / Electric Car نیو / NIO ET7 سفید رنگ
بخش بزرگی از مراسم رونمایی نیو ET7، به فناوری رانندگی بسیار پیشرفته خودران اختصاص داشت. از جمله این فناوری‌ها می‌توان به راه‌حل‌های پیشرفته است

به گزارش insideevs، نیو اولین کلید دیجیتال UWB جهان (دارای قابلیت محلی‌سازی با دقت در حد سانتی‌متر)، پنجره‌های بدون قاب و قابلیت بسته شدن نرم به‌صورت استاندارد را معرفی کرده است. وقتی راننده به خودرو نزدیک شود، دستگیره‌های در از جای خود بیرون آمده، درها از حالت قفل خارج و کمی باز می‌شوند. درها نیز می‌توانند به‌طور خودکار بسته شوند.

بخش بزرگی از مراسم رونمایی نیو ET7، به فناوری رانندگی بسیار پیشرفته خودران اختصاص داشت. از جمله این فناوری‌ها می‌توان به راه‌حل‌های پیشرفته شامل یازده دوربین ۸ مگاپیکسلی، لایدار (LiDAR) و Adam (سیستم ابر پردازش نیو) اشاره کرد. در اصل این خودرو از نظر سخت‌افزاری برای رانندگی خودران آماده است و قابلیت‌های آن از طریق اشتراک ماهیانه ۶۸۰ یوان (۱۰۵ دلار) در ماه ارائه می‌شود.

سدان برقی نیو ET7 از آخرین نسخه فناوری NAD (رانندگی خودران نیو) مبتنی بر سوپر حسگر Aquila نیو و ابر رایانه Adam نیو برخوردار است. فناوری NAD رانندگی خودران و آرام‌تری را از مکانی به مکان دیگر برای سرنشینان به ارمغان می‌آورد. به تدریج مواردی مانند رانندگی خودران در بزرگراه‌ها، مناطق شهری، پارکینگ و امکان تعویض باتری نیز برای این خودرو الکتریکی ارائه خواهد شد.

زومیت برچسب‌ها:

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید