لیوسا
0

آیا من در یک رابطه اشتباه هستم؟‌ ۱۳ نشانه مهم و کارهایی که باید انجام دهید

بازدید 376

۲اشتراک‌گذاری

آیا تا به حال برایتان پیش آمده که احساس کنید در رابطه عاطفی اشتباهی هستید و این رابطه به‌جای اینکه باعث تعالی شما باشد، به مشکلات زندگی شما اضافه کرده است؟ چطور بفهمیم در رابطه اشتباه قرار داریم؟ در این مطلب، از نشانه‌های هشدار یک رابطه اشتباه و کارهایی که باید برای اصلاح این وضعیت انجام دهید، خواهید خواند.

در ادامه، نشانه‌هایی را بررسی می‌کنیم که با وجود آنها در رابطه، احساسات خوبی را تجربه نخواهید کرد. بهتر است این‌گونه روابط را ادامه ندهید یا حداقل به این شکل ادامه‌اش ندهید.

۱. خودتان نیستید

نشانه‌های رابطه اشتباه - خودتان نیستید

ناگهان یا به‌تدریج متوجه می‌شوید ویژگی‌های فردی‌تان از بین رفته‌اند یا آنها را پنهان می‌کنید. متأسفانه این اتفاقی رایج در بیشتر رابطه‌هاست. نکتۀ مهم‌تر از خود این مسئله تدریجی‌بودن آن است، که باعث می‌شود فرد نتواند رابطه را متوقف کند.

در برخی از روابط، شریکتان سعی دارد شما را کنترل ‌کند و این کار را تحت عنوان محبت انجام می‌دهد. به‌مرور زمان شما از ویژگی‌های فردی و امیالتان فاصله می‌گیرید. روزی می‌رسد که وقتی بیدار می‌شوید و در آینه نگاه می‌کنید، دیگر خودتان را نمی‌شناسید. این نشانه بدی است، آن‌هم خیلی بد! به خودتان اجازه توقف بدهید و این را هم در نظر بگیرید که تمام تقصیرها متوجه شریکتان نیست. شاید این الگوی شما در برقراری روابطتان باشد، که در این صورت مقصر اصلی شما هستید.

آسان اتفاق می‌افتد که در رابطه‌ای خود را گم کنید. درک نادرست از مفهوم محبت، که به ازخودگذشتگیِ نابجا منجر می‌شود، دلیل اصلی این اتفاق است. بهتر است به‌جای این رفتار اشتباه، روی داشتن رابطه‌ای سالم و روبه‌رشد تمرکز کنید. البته ریشه این الگوی رفتاری در شما معمولا به نحوه تربیت خانوادگی و تجربیاتی که از محبت در دوران کودکی داشته‌اید می‌رسد؛ ولی آن چیزی که اهمیت دارد این است که با آگاهیِ بیشتر رفتار کنید و سعی کنید دوباره خودتان را پیدا کنید.

نگران نتیجه این کار هم نباشید؛ اهمیت چندانی ندارد. اگر این تغییر را اعمال نکنید، رابطه اصلاح نمی‌شود؛ فقط شما بیشتر از خودتان دور می‌شوید.

در هر رابطه‌ای که یک نفر نقش چتر نجات را برای دیگری بازی می‌کند و دیگری این نقش را می‌پذیرد، هر دو در نهایت سقوط می‌کنند.

گای فاینلی، فیلسوف و نویسنده کتاب‌های خودیاری

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید